- клас
- Яка з держав Південно-Східної Європи й чому була проголошена державою «триіменного народу»:
- Румунія,
- Югославія,
- Угорщина,
- Польща.
- Як довго існувала Російська імперія? З якими подія пов’язане її заснування й крах?
- Історик часто має справу з усталеними образними висловами на позначення певних історичних подій, які заміняють терміні й поняття. Розшифруйте для себе подані нижче вислови. Розташуйте в хронологічній послідовності події, які дані вислови позначають.
А. «Бостонська бійня».
Б. «Верденська м’ясорубка».
В. «Кривава неділя».
- Хто зображений на банкноті номіналом 20 гривень, а що – на зворотному боці? За що, на ваш погляд, нащадки саме так увічнили пам'ять про нього?
- Користуючись скороченням „Ф” – факт і „П” – погляд (точка зору) позначте, які з запропонованих речень подають дійсно історичні факти, а які висвітлюють чиїсь погляди (точку зору, думку):
а) диктатори ніколи не бувають щасливими людьми –
б) німці вислали Леніна та революціонерів з еміграції в Росію, щоб вони могли розпочати революцію –
в) без визвольних змагань 1917-1920 рр. не було б незалежної України –
г) березнева маніфестація 1917 р. була переломним моментом у розвитку українського національно-визвольного руху –
Поясність, чому ви визначились саме так.
- Про кого йдеться: «Один із військово-політичних лідерів часів громадянської війни в Україні, керівник повстанських загонів, неперевершений тактик партизанської війни. У 1921 році емігрував до Румунії; в 1934 році помер у Парижі, де й похований»? Дайте власну оцінку цій особі.
- Як ви вважаєте, чому Україна не стала незалежною як Польща, Фінляндія, Чехословаччина після Першої світової війни? Які внутрішні або зовнішні перешкоджали цьому?
- Уявіть себе учасником обговорення питання «Версальська угода: «мир» чи «перемир’я»? У формі тез представте власну позицію щодо заявленого питання.
- Порівняйте зміст понять “націоналізм” і “шовінізм”. Що між ними спільного та відмінного?
|